23/9/09

Tri kristaniĝintoj - Tres convertits

Tri kristaniĝintoj

Tri sinkonvertitoj (kristaniĝintoj) interparolis apud la katedralo de Kovno (nuntempa Kaŭnas).
Diris la unua: "Kial kaŝi miajn intencojn? Mi kristaniĝis ĉar mi deziris plibonigi mian socian staton."
La dua diris: "Kaj mi konvertis min al Katolikismo ĉar mi amis kristanan junulinon."
Parolis la tria "eksjudo": "Male al vi, mi plene kredas, ke kristanismo estas la sola vera kredo!"
Reagis tuj la du aliaj: "Ion tian vi rakontu al la kristanoj, ne al ni!"

Katalune:

Tres convertits al cristianisme.

Això són tres joves que s'han convertit al cristianisme i estan fent pertar la xerrada a la vora de la catedral de Kovno (avui Kaunas).
Diu el primer: "Total, perquè he d'amagar res? M'he convertit al cristianisme perquè vull pujar el nivell del meu status social".
El segon diu: "Doncs jo m'he convertit al catolicisme perquè m'estimo una jove cristiana".
I el tercer: "Contràriament a vosaltres dos, jo no tinc cap dubte i crec que el cristianisme és la única fe veritable!"
"Au, vinga!, això digues-ho als cristians, no pas a nosaltres!" respongueren tots dos.